Embrace a cloud-Transfagarasan

Am plecat in jurul orei 7:30 din Bucuresti indreptandu-ne spre Pitesti -Ramnicu Valcea-Sibiu ca mai apoi sa intram pe Trasfagarasan .Drumul dintre Ramnicu Valcea si Sibiu e de’a dreptu superb , statele de munte a caror liniste e alungata doar de sunetul ambulantelor.Mi-as dorii sa traiesc acolo , linishte , aer curat . Am vazut batrani,parca lipsiti de grijile cotidiene, care inca mai au zambetul pe buze stand cu nepotii la poarta .Parca eram intr-o alta Romanie….
Tansfagarasanul a fost cunstruit in timpul comunismului intre anii 1970-1974.Ceausescu vrand sa asigure un drum strategic printre muntii.La constructia acestuia s-au pierdut multe vieti , oficial fiind vorba de 40 de oameni decedati, dar oamnenii care inca mai sunt in viata vorbesc de sute de vietii omenesti pierdute, doar la construirea barajului pierdandu-se 400 de oameni ,atat soldatii cat si muncitori.Transfăgărăşanul trece peste 830 podeţe, 27 viaducte ,s-au folosit de exemplu: 6520 tone de dinamită, dintre care numai 20 tone la tunelui Capra -Balea.
Transfagarasanul incepe în comuna Bascov, Judeţul Argeş de lângă oraşul Piteşti,terminandu-se la intersecţia cu drumul DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara, avand o lungime de 151 km.
Noi am luat-o invers din spre Cartisoara spre Bascov.Apropiindu-ne de cascada Balea ne-a imbratisat un nor caruia se pare ca i-a fost atat de drag de noi incat nu ne-a mai dat drumu decat dupa ce am trecut de Tunelu Capra -Balea.Din pacate datorita norului nu prea am putut fotografia decat in partea sudica si foarte putin la Lacul Balea .Traseul e superb ,Partea nordica destul de abrupta si m-a cam tinut cu sufletul la gura datorita norului si vizibilitatii extrem de reduse .Cascada Balea masoara aproximativ 68 m , fiind cea mai mare de acest fel din Romania si aflandu-se la altitudinea de aproximativ 1230 m. Am oprit putin la Lacul Balea ,am mancat ceva, era un frig de iti ingheta sufetul in tine datorita norului care tot nu vroia sa ne dea drumul 🙂 Intr-un final s-a ridicat si norul, s-a mai incalzit si am putut face cateva poze . Apoi am plecat spre Barajul Vidaru , in drum ne-am oprit la cateva cascade ,ne-am cocotat pe munte dand nas in nas cu o turma de oi care nu mai vroia sa coboare :)) cred ca le era si lor drag de noi ca norului:)) Si ca sa fie treaba treaba a inceput sa si ploua , dar cu cat coboram se oprea si ploaia .Am oprit la Vidaru , unde am vazut ceva ce m-a scarbit total si mi-a adus aminte ca sunt totusi tot in Romania , O mare de mizerie in lac , zeci de pet-uri si de trunchiuri de copaci adunate intr-un colt si evident nimeni nu se indura sa le adune ca doar e obiectiv turistic , de ce sa iul curatam ? Si daca tot e mizer de ce sa nu aruncam si noi ,nu?
Avem intradevar tara nu frumoasa, superba dar ne batem joc de ea , nu stim sa apreciem ceea ce ne ofera tara asta stim doar sa spune ” ce mi-a dat mie tara asta? de ce sa fac ceva ptr ea? ” Mergand spre Sibiu am observat un zid destul de lung pe care scria foarte mare „Salvati Rosia Montana! Vizitati-o!” Stim doar sa ne plangem de tara asta nu si sa facem ceva ptr ea , stam in cacat pana la gat dar nu ne pasa, nu incercam sa iesim .Iar cei care incearca sa iasa sunt trasi la fund de ceilalti . Romania e superba , oamenii sunt de cacat !
Am ajuns in jurul orei 9 inapoi in Bucuresti , am facut un dush si am sarit in pat , eram rupta de somn:)) era sa adorm de cateva ori pe motor =)) dar I’m aliveee 😀 Parca drumul inapoi mi s-a parut mai lung :)) poate din cauza ca stiam ca ma intorc in aglomeratia si jegul din Bucuresti , ca voi vedea aceleasi mutre acre, aceleasi priviri incruntate …

PS : Stiu ca am zis ca daca ma intorc vie ma marit :)) dar nu am zis cand 😛 Plus ca n-are cine domne sa ma ia , dupa o zi de stat cu mine se interneaza la Balamuc . BTW voi chiar aveti mult timp liber daca aveti timp sa ascultati in gura mea si sa credeti ca ma marit :))

Acum imi mai ramane de facut un lucru 😀 Sa sar cu parasuta :X :X :X

Lasă un răspuns

