Noul Testament

Noul Testament este plin de relatarea faptelor lui Iisus referitoare la scoaterea duhurilor necurate din oameni. In Marcu, 5, 11-13, se spune cum el a trimis duhurile rele intr-o turma de 2000 de porci. Dupa acest episod oamenii l-au rugat sa plece de acolo vazand ca lucreaza cu demonii (Marcu, 5, 17). Fariseii, oamenii scoliti in legea iudaica a acelor timpuri, ii spun ca impreuna cu domnul demonilor (adica cu Satana) el ii scoate pe demoni (Matei, 9, 34).

Multimea i-a zis ca are demon (Ioan, 7, 20; Ioan, 8, 48). Iudeii au spus “Acum stim ca ai demon” (Ioan, 8, 52). Dar el nu a recunoscut argumentand ca diavolul nu poate lupta impotriva diavolului. Vom vedea in cele ce urmeaza de ce a spus Iisus aceasta. Episodul cu scoaterea duhurilor din acel om si trimiterea lor in turma de porci ne face se ne intrebam ce a rezultat din interventia lui Iisus? Oare duhurile au murit prin moartea porcilor? Nicidecum, deoarece acele duhuri, asa cum intrasera in acel om, sau cum iesisera din el pentru a intra in porci, tot astfel puteau intra in oricine altcineva.

Pana la urma interventia lui Iisus s-a soldat cu moartea porcilor pentru ca duhurile nu au fost distruse cum s-ar astepta de la cineva cu intentii bune. In Marcu 5, 12-13 si Luca 8, 32, se spune despre duhurile rele ca l-au rugat sa le ingaduie sa intre in porci si el “le-a dat voie”, “le-a ingaduit” considerindu-l astfel mai puternic decat ele. Prin urmare i-au cerut permisiunea ca de la cineva mai mare ierarhic ca ele. Deci Iisus dispunea cum dorea de duhurile rele.

Ne intrebam pe buna dreptate ce se intampla cu duhurile necurate care ies din om? Raspunsul il da chiar Iisus in Luca, 11, 24-26: “Cand duhul necurat iese din om, umbla prin locuri fara de apa cautind odihna; si negasind, zice: Ma voi intoarce in casa mea, din care am iesit. Si venind, o afla maturata si impodobita. Atunci se duce si ia cu el alte sapte duhuri mai rele decat el; si ele intra si locuiesc acolo; si starea de pe urma a omului aceluia se face mai rea decit cea dintai”.

Aceste trei versete din Sfanta Evanghelie dupa Luca sunt cele mai revelatoare cu privire la adevaratele intentii ale lui Iisus. Nicaieri in Noul Testament nu se afirma ca Iisus a distrus duhurile rele care ii chinuiau pe oamenii posedati, ci le-a scos sau le-a ingaduit sa iasa din acei oameni posedati. Logica ne indeamna sa credem ca un om venit de la Dumnezeu, cum se crede despre Iisus, trebuia sa distruga duhurile rele si astfel sa le impiedice sa intre iarasi in oameni. Dar Iisus nu face aceasta.

Conform spuselor lui Iisus in Luca, 11, 24-26, un duh rau va reveni in cel posedat cu forta si mai mare astfel “starea de pe urma a omului aceluia se face mai rea decit cea dintai” (Luca, 11, 26). Mai putem oare crede in intentiile bune ale lui Iisus? Interventiile lui sint malefice fara ambiguitate. Un duh necurat trebuia distrus nu doar lasat sa iasa din corpul posedatului, ca ulterior sa revina tot acolo. Rezulta ca toate activitatile lui Iisus de scoatere a duhurilor necurate din oameni nu faceau decat sa inmulteasca duhurile rele. Iata cum a procedat “fiul lui Dumnezeu” cu “ajutorul” dat posedatilor de duhuri necurate.

Aceasta explica si faptul de ce Iisus spunea ca diavolul nu poate lupta impotriva diavolului. Iisus era mana in mana cu diavolul, activitatile lui de scoatere a duhurilor necurate nu erau facute decat ca sa-i impresioneze pe oameni, dar el stia foarte bine ca duhurile vor reveni mai tarziu in omul de unde iesisera, de data aceasta insotite de alte duhuri si mai rele.

Revenind la episodul cu porcii, daca Iisus ar fi avut cu adevarat putere de la Dumnezeu si intentii bune ar fi distrus acele duhuri si nu le-ar fi permis sa intre in porci si astfel sa fie lasate libere sa faca un rau si mai mare dupa moartea porcilor. Puterea lui Iisus era prin urmare data de diavol. Intreg episodul cu porcii arata natura demonica a lui Iisus. Din toata acea intamplare au ramas pagubiti oamenii, proprietarii porcilor, care fiindu-le frica de Iisus si puterea lui demonica nici macar nu au indraznit sa-i ceara sa fie despagubiti.

Rezultatul final a fost moartea porcilor, paguba oamenilor si marirea raului prin duhurile necurate libere sa-si continuie teroarea demonica. In ritmul acesta de proliferare a duhurile necurate, care fiecare aducea apoi “alte sapte duhuri mai rele decat el” (Luca, 11, 26), nu este surprinzator de ce duhurile necurate s-au inmultit peste masura astfel ca au sustinut ceea ce ulterior a devenit religia crestina ca si cult demonic cu toate atrocitatile care au urmat. Se poate face un mic calcul.

In Marcu, 5, 11-13, se spune cum Iisus a trimis duhurile rele intr-o turma de 2000 de porci. Presupunand ca in fiecare porc a intrat un duh necurat, dupa moartea porcilor cele 2000 de duhuri au chemat fiecare cate sapte duhuri mai rele decit ele (Luca, 11, 26). Unde au intrat toate aceste 16000 de duhuri necurate mai tarziu? In oameni, deoarece porcii murisera. Crestinii care au urmat dupa Iisus au avut din plin duhuri necurate care sa-i posede.

La inmultirea duhurilor rele au contribuit apoi si apostolii si toti cei care cunosc astfel de metode de scoatere a duhurilor necurate, chiar si in ziua de astazi. Se explica astfel proliferarea crestinismului care nu duce lipsa de fanatici si dezechilibrati, semne tipice de posesiune demonica. Cazul unor neoprotestanti (“pocaiti”, cum sint numiti de obicei) este tipic: unii se infierbanta la adunari aratandu-si evident latura de posesiune demonica. Un alt episod din faptele lui Iisus este cel cu smochinul.

Iisus era infometat si a gasit un smochin care nu avea fructe. Suparat, il blestema pe smochin: “Rod sa nu mai porti in veac!” dupa care smochinul s-a uscat. Cazul lui Iisus este cel al omului rau si irational care se răzbuna pe un pom fara fructe. Sa spuna oamenii care rationeaza: I se poate atribui vreo vina smochinului pentru ca nu avea fructe ca Iisus sa le manance? Sa ne imaginam ca un astfel de om merge la casa cuiva si cere mancare. Nu i se da pentru ca oamenii din acea casa pur si simplu nu au pregatit nimic in acel moment. Apoi cel care le-a cerut mincare ii blestema ca in veac sa n-o aiba in casa.

Ce se poate crede despre o astfel de persoana care aduce ocara unor oameni pentru ca pur si simplu nu au mancare atunci cand el vrea sa manance? Un astfel de episod s-ar fi soldat astazi cu furia oamenilor care i-ar fi tras cateva bete pe spinare “fiului lui Dumnezeu”.

Anunțuri

One response

  1. asta e tare .. funny chiar :)))
    ” Un astfel de episod s-ar fi soldat astazi cu furia oamenilor care i-ar fi tras cateva bete pe spinare “fiului lui Dumnezeu”.”

    :))) ce asi fi vrut so vad si pe asta :))
    tare fumat gagiu care a scris asta :))

    10 Iulie 2010 la 22:20

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s